A absolvit cursurile politehnice, obţinând diploma de
inginer.
În 1867, împreună cu inginerul Eugen Langen (1833-1895),
Otto a construit un motor termic cu ardere internă, cu piston în patru timpi,
care folosea combustibil gazos.
În anul 1878, Nikolaus Otto, a pus la punct un motor în 4
timpi alimentat cu combustibil lichid (benzină) cu un randament de 22%. O
contribuţie însemnată la perfecţionarea motorului cu ardere internă, cu
aprindere prin scânteie electrică, au adus-o inventatorii germani Karl Benz şi
Gottlieb Daimler, care au realizat primele automobile acţionate cu astfel de
motoare.
Nikolaus August Otto a murit în anul 1891, la Koln.
3.FUNCTIONARE:
Motorul funcţioneaza în 4 timpi :
1.TIMPUL 1 -ADMISIE :Se deschide supapa de admisie ,pistonul
coboară,intra amestecul în carburant( aer si benzină ).
2.TIMPUL 2-COMPRESIE: Pistonul urcă ,gazele sunt comprimate
,creşte presiunea şi temperatura.
3.TIMPUL 3-APRINDEREA ŞI DETENTA: Bujia produce scânteia
,amestecul ia foc , pistonul este împins jos,este timp motor.
4.TIMPUL 4-EVACUAREA :Se deschide supapa de evacuare şi
gazele arse sunt scoase în atmosferă .
3.RANDAMENT:
Graficul alăturat, prezintă schema de funcţionare a
motorului Otto, în coordonatele presiune (P) şi volum (V).
Timpul 1- Aspiraţia
A›1 aspiraţie izobară (P1=constant= presiunea atmosferică)
Timpul 2- Compresia
1›2 compresie adiabatică a amestecului
Timpul 3- Aprinderea
2›3 aprindere izocoră (V2=constant)
3›4 detentă adiabatică
4›1 destinderea izocoră (se destinde gazul prin deschiderea
supapei de evacuare, pistonul fiind la punctul mort inferior, V1=constant)
Timpul 4- Evacuarea
1›A evacuare izobară (gazul este eliminat prin supapa de
evacuare cu ajutorul pistonului la P1=constant= presiunea atmosferică).
4.Avantaje si Dezavantaje:
AVANTAJE : -motor mai sileniţos ;
-vibraţii la interior mai puţine;
-greutate mai mică;
-întreţinere mai ieftină în timp;
-preţ de achiziţie mai mic;
-preţul benzinei mai mic.
DEZAVANTAJE : -consum mai mare ;
-poluare mai mare;
-cuplu mic;
-cuplu la turaţii foarte mari.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu