Motorul cu ardere internă este motorul care transformă
energia chimică a combustibilului prin intermediul energiei termice de ardere,
în interiorul motorului, în energie mecanică. Căldura degajată în camera de
ardere se transformă prin intermediul presiunii (energiei potențiale) aplicate
pistonului în mișcare mecanică ciclică, de obicei rectilinie, după care în
mișcare de rotație uniformă, obținută de obicei la arborele cotit. Camera de ardere este un
reactor chimic unde are loc reacția chimică de ardere.
Căldura introdusă în ciclul care se efectuează în cilindrii
motorului se obține prin arderea combustibilului, de obicei un combustibil
lichid ca: benzina, motorina sau gazul petrolier lichefiat, dar se pot folosi
și combustibili gazoși, ca gazul natural, sau chiar solizi, ca praful de
cărbune. Oxigenul necesar arderii se obține din aerul atmosferic. Combustibilul
în amestec cu aerul se numește amestec carburant. Arderea poate fi inițiată
prin punerea în contact direct a amestecului carburant cu o sursă de căldură
sau se poate produce aproape instantaneu în toată masa amestecului caz în care
se numește detonație și are un caracter exploziv.
Prin arderea carburanților rezultă diferite produse de
ardere cu o temperatură de aproximativ 2000 °C. Majoritatea acestor produse se
prezintă sub formă gazoasă. Pentru o ardere completă se asigură combustibilului
o cantitate de oxigen dozată astfel încât să producă oxidarea integrală a
elementelor sale componente.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu